8 października 2021 r. uczniowie klas 8a i 8b wraz z opiekunami: p. Agnieszką Borowiecką, p. Moniką Piekarską i p. Jolantą Pawłowską wybrali się na wycieczkę szkolną do Lublina.

Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Państwowego Muzeum na Majdanku, gdzie poznaliśmy historię obozu koncentracyjnego w latach jego istnienia (1941-1944). Trudno opisać uczucia, jakie nam towarzyszyły. Miejsce, gdzie „ludzie ludziom zgotowali ten los” zrobiło na nas ogromne wrażenie. Pani przewodnik w ciekawy sposób przekazała wiele informacji dotyczących przebywających tu więźniów. Obejrzeliśmy łaźnię, baraki mieszkalne, komorę gazową oraz krematorium, a także ekspozycje z przedmiotami codziennego użytku. Pod koniec zwiedzania uczciliśmy minutą ciszy ofiary obozu. Wizyta na Majdanku była bardzo poruszającym przeżyciem i skłoniła wszystkich do głębokich refleksji.

Następnie udaliśmy się do centrum Lublina. Razem z panią przewodnik zwiedziliśmy: Stare Miasto z renesansowymi kamienicami, ratusz, Bramę Krakowską, ulicę Grodzką, Plac po Farze, kościół i klasztor Dominikanów, Trybunał, Wzgórze Zamkowe z romańsko-gotycką basztą z XIII w., Zamek Królewski z poł. XIV w., Archikatedrę św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, Wieżę Trynitarską, pomnik Unii Lubelskiej oraz Plac Litewski.

Wszyscy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi i bogatsi o nową wiedzę wróciliśmy do Goszczyna.

• e-biblioteka

• e-dziennik

• Kontakt

Goszczyn, ul. Armii Krajowej 2

48 6632230, 606290055,
    psp[małpa]goszczyn.edu.pl

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.