KLASA I

Władysław Bełza, „Katechizm polskiego dziecka”;

Marcin Brykczyński, „Tata”;

Jan Brzechwa, „Żaba”;

Wanda Chotomska, „Gdy zamierzasz przejść ulicę”;

Maria Kownacka, „Plastusiowy pamiętnik” (fragmenty);

Lucyna Krzemieniecka, „Jak się krasnalek z borsukiem na spacer wybierali”;

Hanna Łochocka, „O wróbelku Elemelku” (fragmenty);

Joanna Papuzińska, Nasza mama czarodziejka (fragmenty);

Joanna Porazińska, „Pamiętnik Czarnego Noska”;

Małgorzata Strzałkowska, „Leśny krasnoludek”;

Julian Tuwim, „Warzywa”, „Abecadło”, „Ptasie radio”;

Natalia Usenko, „Telegram do śpiącej królewny”, „Potwór ekologiczny”;

Danuta Wawiłow, „Marzenie”;

Rafał Witek, „Pierwszaki z kosmosu”;

KLASA II

Justyna Bednarek, „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” (fragmenty)

Alina i Czesław Centkiewiczowie, „Zaczarowana zagroda”

Wanda Chotomska, „Dzieci pana Astronoma” (fragmenty)

Waldemar Cichoń, “Cukierku, ty łobuzie”

Jan Grabowski, „Czarna owieczka”

Grzegorz Kasdepke, „Detektyw Pozytywka”

Danuta Parlak, „Kapelusz Pani Wrony” (rozdział: „Wystraszek”)

KLASA III

Agnieszka Frączek, „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”

Mira Jaworczakowa, „Oto jest Kasia”

Grzegorz Kasdepke, „Detektyw Pozytywka”

Barbara Kosmowska, „Dziewczynka z parku”

Astrid Lindgren, „Dzieci z Bullerbyn”

Hugh Lofting, „Doktor Dolittle i jego zwierzęta”

Marcin Pałasz, „Sposób na Elfa”

Joanna Papuzińska, „Asiunia”

Roman Pisarski, „O psie, który jeździł koleją”

Julian Tuwim, „Wiersze dla dzieci”

Danuta Wawiłow, „Najpiękniejsze wiersze”

Łukasz Wierzbicki, „Dziadek i niedźwiadek”

Klasa IV
Lektury obowiązkowe:

Jan Brzechwa, „Akademia Pana Kleksa”;

Janusz Christa, „Kajko i kokosz. Szkoła latania” (komiks);

René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, „Mikołajek” (wybór opowiadań);

Wybrane podania i legendy polskie;

Wybrane baśnie polskie i europejskie;

Klasa V SP

Lektury obowiązkowe:

Clive Staples Lewis, „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”;

Ferenc Molnar, „Chłopcy z Placu Broni”;

Bolesław Prus, „Katarynka”;

Wybrane mity greckie;

 Klasa VI SP

Lektury obowiązkowe:

Rafał Kosik, „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”;

Ignacy Krasicki, wybrane bajki;

Henryk Sienkiewicz, „W pustyni i w puszczy”;

John Ronald Reuel Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”;

Wybrane mity greckie;

 

Lektury uzupełniające – klasy IV-VI (do wyboru)

Frances Hodgson Burnett, „Tajemniczy ogród”;

Roald Dahl, „Charlie i fabryka czekolady”

Irena Jurgielewiczowa, „Ten obcy”

Kornel Makuszyński, „Szatan z siódmej klasy”;

Andrzej Maleszka, „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”;

Mark Twain, „Przygody Tomka Sawyera”;

Klasa VII SP

Lektury obowiązkowe:

Charles Dickens, „Opowieść wigilijna”;

Aleksander Fredro, „Zemsta”;

Jan Kochanowski, wybór fraszek, trenów i pieśni;

Ignacy Krasicki, „Żona modna”;

Adam Mickiewicz, „Reduta Ordona”, „Śmierć Pułkownika”, „Świtezianka”, II część „Dziadów”, wybrany utwór z cyklu „Sonety krymskie”;

Antoine de Saint-Exupery, „Mały Książę”;

Juliusz Słowacki, „Balladyna”;

Klasa VIII SP

Lektury obowiązkowe:

Aleksander Kamiński, „Kamienie na szaniec”;

Adam Mickiewicz, „Pan Tadeusz”;

Sławomir Mrożek, „Artysta”;

Henryk Sienkiewicz, „Latarnik”;

Henryk Sienkiewicz, „Quo vadis”;

Melchior Wańkowicz, „Ziele na kraterze” (fragmenty);

Melchior Wańkowicz, „Tędy i owędy” (fragmenty);

Stefan Żeromski, Syzyfowe prace;

Lektury uzupełniające – klasy VII-VIII (do wyboru):

Miron Białoszewski, „Pamiętnik z powstania warszawskiego” (fragmenty);

Arkady Fiedler, „Dywizjon 303”;

Ernest Hemingway, „Stary człowiek i morze”;

Karolina Lanckorońska, „Wspomnienia wojenne 22 IX 1939 – 5 IV 1945” (fragmenty).

Eric-Emmanuel Schmitt, „Oskar i pani Róża”;

 

.

  • e-biblioteka

  • e-dziennik

  • Kontakt

    Goszczyn, ul. Armii Krajowej 2

    48 6632230, 606290055, 
     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.